Friday 12 November 2010

Haji Amin in Action


DAY 1

Seorang anak dara Haji Amin nak pergi oversea. Haji Amin serabut agaknya. Asyik nak marah saja. Dua orang anak Haji Amin mulai STRESS. Haji Amin mengerah anak daranya yang sulung untuk keluar ke Plaza Alam Sentral untuk mencari seluar untuk anak daranya yang kecil kerana anak daranya itu tidak mempunyai seluar yang mencukupi untuk dibawa ke Jepun. Lalu anak dara sulungnya, bersama anak teruna beliau, membawa budak kecil itu ke Subang Parade. Ye, arah yang terpesong.

Walaupun anak dara kecil itu sudah membeli dua helai seluar baru yang harganya lebih mahal dari rekod sejarah seluar-seluar kakaknya, tetapi, dia nak juga bedal seluar-seluar dan jeggings kakaknya, siap pakai untuk ke airport, dan ada juga yang disimpan di dalam bagasi. Tidak berperikemanusiaan betul. Apa dia fikir kakaknya nak pakai apa di Malaysia? Cawat?

Untuk kali ke dua, kakaknya memecut kereta; selepas kali pertama pada tahun yang lalu kerana mengejar flight si Azfar, kerana Haji Amin suruh pantas, kerana takut terlambat untuk flight pada 8malam, padahal ketika itu baru 2petang. -__-" Beliau sangat nervous agaknya. Balik rumah, saya membebel mengatakan plug universal yang diberikan oleh Haji Amin kepada anak daranya itu ialah plug untuk Indonesia, plug Jepun lain. Haji Amin mulai gusar kerana takut terlewat untuk ke kedai untuk membeli plug yang betul. "Tapayah, dah beli dah tadi," kataku. Dia mulai senyum- malu agaknya, lalu berjalan keluar dari kamar sambil mengoffer duit CASH kepada anak daranya yang kecil. "Kakak pun nak!!" - "Jangan mengarut. Gaji awak kan abah dah bank in" - "Hehehehehe" Beliau tak tahu, sudah banyak duit saya lebur akhir akhir ni. Aduhai. Illy mulai lupa diri. Astaghfirullah'alazim.

Mood Haji Amin mulai 'back-on-track'

Okaylah, setakat itu saja update untuk sekarang. Harus bersiap. Tambahan pula, saya sedang lapar. Sayonara!! :D

No comments:

Post a Comment